Fokus på marknadsföring

I dag var det fokus på marknadsföring på Näringslivsveckan och för mig innebar det en heldag på Science Park.
På morgonen berättade Pernilla Ljungbergh och Narin Akay på NY om NY:s tankar och arbete med miljöfrågor. Det blev en hel del snack om kampanjen Earth Hour.
Sedan var det dags för föreläsningen ”På Internet är medarbetaren ett skyltfönster” med varumärkeskonsulten Matz Magnusson på Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling och Henrik Mannerstråle som är säljcoach på Powersales Communication.
Innan lunch fick vi lyssna till David Jansson, marknadschef på Din Studio Stockholm, berätta om digitala kanaler och vilka man ska välja.
På eftermiddag kom så dagens i mitt tycke bästa föreläsning. Först var det tänkt att Peter Nicolaisen från Xpozure Media i Stockholm skulle föreläsa om att ”Film är vår tids kommunikationsplattform”. Tyvärr insjuknade Nicolaisen och i stället snabbinkallades Ulric Svensson på Hallpressen som berättade om Hallpressens webb-tv satsning. En intressant föreläsning om Hallpressens resa när det gäller  det digitala och webb-tv.