JP överdriver tittarsiffror – igen

le opzioni binarie sono redditizie Jönköpings-Posten fortsätter att vilseleda sina läsare när man för andra gången publicerar fantasisiffror när det gäller deras webbsändningar.

iq option trucchi

strategia opzioni binarie angler30 Förra gången Jönköpings-Posten gick ut med höga tittarsiffror var för två veckor sedan. Då berättade man att man hade haft över 15 000 tittare på ett lokalderbyt i fotboll mellan superettanlagen J-södra och Husqvarna FF. Träningsmatchen spelades och webbsändes 25 januari men tittarsiffrorna kom alltså inte ut förrän nästan två månader senare. Jag skrivit om fantasisiffrorna tidigare och ett par dagar senare så krävde jag svar från Jönköpings-Postens redaktionschef Mats Ottosson. Inget svar än. Tyst som graven. erfahrungsberichte über binäre optionen Jag trodde först när man gick ut med dessa höga tittarsiffror att det var ett misstag eller felskrivning. Det var ju trots allt JP:s första webbsändning någonsin och det är förståeligt att det kanske inte blir rätt. Men det var inget misstag enligt JP:s redaktionschef Mats Ottosson som vidhöll att det var betydligt fler än 15 000 som såg träningsmatchen. binära optioner sidor Och nu har det alltså hänt igen. I Jönköpings-Posten 1 april påstod Mats Ottosson åter igen igen att det var minst 15 000 som såg JP:s webbsändning, den här gången J20-matchen i ishockey mellan HV71 och Örebro i fredags. http://tukani.cz/?pimono=delta-en-opciones-financieras&347=53 delta en opciones financieras En juniormatch som drar alltså otroliga 15 000 tittare på JPTV, tittarsiffror som nog överträffar både Cmore och TV4. Så här skrev man i alla fall i JP. (Artikeln är inte publicerad i nättidningen utan endast i pappers- och pdf-tidningen)

http://www.swazilandforum.com/?n=strategie-opzioni-binarie-lungo-termine strategie opzioni binarie lungo termine
”7100 visningar registrerades under livesändningen och fram till i går kväll hade ytterligare 900 visningar av reprisen noterats. Av de visningarna är drygt 70 procent unika medan varje visning genererar ett okänt antal tittare. Det är ingen vild gissning att minst 15 000 personer sett åtminstone delar av matchen på webb-tv.”

handla binära optioner Här finns flera fel som man medvetet(?) gjort för att vilseleda inte bara läsare utan även annonsörer. En gång kan man låta det passera som misstag, men två gånger? Nej, då räknar jag det som medvetet. Först känns det en aning motsägelsefullt att i ena meningen säga ”okänt antal tittare” till att i nästa andetag säga att det är minst 15 000.
Vidare så säger man att 70 procent var unika visningar, på 8000 blir det 5600 visningar. (Sedan är det ju så att visningar är inte samma sak som tittare men det verkar inte Mats Ottosson har förstått. Förklarar längre ned när det gäller just den här webbsändningen)
Sedan är det ren magi som sker, ur tomma intet så har Ottosson fått 5600 visningar att helt plötsligt bli 15 000 tittare! Imponerande! Ottosson har fortfarande inte förstått att man inte räknar räckvidd på webben som Jönköpings-Posten kan göra när det gäller papperstidningen där man räknar prenumeranter och räckvidd (http://sv.wikipedia.org/wiki/Marknadsföring).
När Ottosson säger att ”Det är ingen vild gissning att minst 15 000 personer sett åtminstone delar av matchen på webb-tv” så har han rätt i att det inte är en vild gissning, däremot är det i mitt tycke en ren och skär lögn. Anmärkningsvärt att en redaktionschef som jag antar vill ha korrekt fakta när det gäller undersökande journalistik helt plöstligt fantiserar när det gäller egna uttalanden om tittarsiffror.
Så återigen, 5600 visningar inte är lika många tittare. Sändningen av juniormatchen gjordes på Solidtango (http://www.solidtango.com) och det är en tjänst och plattform som jag känner till väl.
Jag har kontrollerat med andra som också använder sig av den tjänsten och det är så att antalet views/visningar alltid är högre än antalet tittare. Det brukar ligga på allt från dubbelt till fyra gånger så många views som det är tittare. Och det är uppgifter från sändningar där man har tagit betalt eller där inloggning har krävts. Det är faktiskt det säkraste sättet att verkligen veta hur många som tittat, att ta betalt eller kräva inloggning. Hur som helst visningsantalet är alltid betydligt högre än antalet betalande/inloggade, som sagt ibland dubbelt och ibland upp till fyra gånger och faktiskt till och med mer.
Varifrån Jönköpings-Posten och Mats Ottosson får sina siffror är fortfarande en gåta. Eller kanske inte ändå. Sanningen är väl den att Hallpressen blöder. Man tappar hela tiden prenumeranter, nyhetswebbarna genererar inte den trafik man vill ha och den största nättidningen Jnytt tappar läsare men är man verkligen beredd att ta till vilka medel som helst för att få läsare/tittare och dra till sig annonsörer?
Jag håller dock med Mats Ottosson i en sak och det är när han erkände för mig i telefon att han inte kan något om detta. Så rätt han har.

wie handelt man mit binären optionen

http://katerubintheatre.com/?semen=migliore-60-secondi-binarie&769=9b migliore 60 secondi binarie Relaterat:

opcje binarne kursy